top of page

Huidverzorging voor en na het sporten

Wanneer je regelmatig aan sport doet vraagt je huid om een aangepaste huidverzorgingsroutine. Staat er binnenkort weer een zweetsessie op je programma?

Lees dan zeker verder! In deze blog geven we je tips om je huid zowel voor, tijdens als na de workout in topconditie te houden.



Voor het sporten

Vooraleer je aan je workout begint, zorg je best voor een make-up vrij gezicht. Tijdens het sporten gaan je poriën openstaan. Wanneer er vuil in je poriën komt, raken ze verstopt en kunnen puistjes ontstaan. Het is dus belangrijk om je huid eerst goed te reinigen.


Tijdens het sporten

Raak je gezicht niet te veel aan tijdens het sporten. Gewichtjes en fitnesstoestellen zijn nu eenmaal een bron van bacteriën. Als je dan met je handen aan je gezicht zit, kunnen deze op je huid worden overgedragen, wat voor een onrustige huid kan zorgen. Tip: ontsmet het materiaal altijd eerst met antibacteriële doekjes of een ontsmettingsgel.

Sport je in de buitenlucht? Vergeet dan zeker niet je gezicht te beschermen tegen de zon. Zo blijft je huid beschermd wanneer je zweet.


Na het sporten

Na je workout is het opnieuw belangrijk om je gezicht te reinigen om zweet en bacteriën te verwijderen. Dit doe je best met een milde reiniger.

Reinig je huid zo snel mogelijk na je workout… Hoe langer je wacht, hoe groter de kans op puistjes!


Hydratatie en sport

Het is cruciaal om je lichaam en je huid goed te hydrateren tijdens én na je workout.

Als je zweet, verlies je veel vocht. Je vult dit vochttekort weer aan door voldoende water te drinken. Zo voorkom je dat je huid uitdroogt.

Naast hydratatie van binnenuit is het ook belangrijk om je huid te hydrateren met een vochtinbrengende crème. Breng deze aan op een gereinigd gelaat na je workout.

Wanneer je buiten sport is het zeker aan te raden om je huid extra te hydraten. Veel wind en koude temperaturen drogen je huid nog meer uit.

7 weergaven0 opmerkingen

Gerelateerde posts

Alles weergeven
bottom of page